GRATIS LEVERANS 1-4 VARDAGAR

100% VATTENTÄTA SMYCKEN

4,7 PÅ TRUSTPILOT ★ ★ ★ ★ ★

GRATIS GÅVOINSLAGNING🎁

Black Friday sluter om 00 : 00: 00 : 00

Din kurv

Din varukorg är tom

Leverans- och handelsvillkor

VILLKOR FÖR MON CHOU I/S

Allmän information

Mon Chou I/S
Kalundborgvej 105
Telefon: 52222707
E-post:


BETALNING

Mon Chou I/S accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, Google Pay, Apple Pay, Amex, Banccontact. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. moms.


LEVERANS

Mon Chou I/S syftar till att skicka beställningar som tagits emot tidigare 17 samma dag, beställningar därefter skickas nästa arbetsdag.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från DKK 0. Varor levereras till den leveransadress som anges i beställningen om inte annat avtalats.
Vi levererar inte utomlands (gäller även Färöarna och Grönland).
Dina varor kan skickas med PostNord
OBS : Om det inte finns plats vid utlämningsstället flyttas ditt paket till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Om din vara är ett armband så levereras den 1-3 arbetsdagar efter beställningen. Om din vara är ett halsband kommer den att levereras 7-15 arbetsdagar. I vissa fall, på grund av tekniska problem under transporten, kan leveransen av din vara bli försenad och påverka leveranstiden. I detta fall kommer du att meddelas om detta på den e-postadress som anges vid beställningen. Villkoren kommer att visas specifikt innan köpet av dessa varor.


Reklamationsrätt

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. Mon Chou I/S kommer att täcka returkostnaderna i rimlig utsträckning.
Läs mer om din rätt att klaga på den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens webbplats.
Vid returer, reklamationer och utövande av ångerrätten ska varorna skickas till:
Mon Chou I/S

Kalundborgvej 105
4470 Svebølle
Sändningar tas ej emot pr. postförskott.


Återbetalning

Om det är en återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter i form av registreringsnummer. och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas ut utan risk per e-post eller annat elektroniskt formulär, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.


Returrätt

Det finns 14 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar den sista varan i fysisk besittning, vid överenskommelse om flera olika artiklar, beställda i en beställning, men levereras individuellt eller i flera partier.
- Får sista partiet, eller sista delen i fysisk besittning, vid avtal om leverans av gods som består av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning, vid regelbunden leverans av gods över en viss period.
Du måste själv stå för returkostnaderna.
Avbeställning ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från och med avbeställningen ska du returnera försändelsen senast 14 dagar efter. Beskedet ska ske senast maila på . I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt.Om du vill returnera varan till oss måste du fylla i bifogad retursedel och skicka varan till:
Mon Chou I/S

Kalundborgvej 105
4470 Svebølle

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan, utan att samtidigt tydligt meddela detta


Varor som är undantagna från ångerrätten

Följande typer av varor ingår inte i ångerrätten:
- Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.
- Förseglade varor som av skäl av hälsoskydd eller hygien, inte är lämpliga att returneras och där förseglingen bryts efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Varor där förseglingen är bruten.
- Icke-finansiella tjänster som utförs, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.
- Leverans av digitalt innehåll som inte levereras på ett fysiskt medium, om framförandet har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande av detta, att personen därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, dock exklusive prenumeration överenskommelser är för sådana publikationer.
- Kontrakt som ingås på offentlig auktion.
- Varor som försämras eller snabbt blir föråldrade.


Return

Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar ansvarar du för att varan är ordentligt inslagen. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbeställningsformulär.
Du står risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.


Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova varan som om du provade den i en fysisk butik.

Om föremålet har provats utöver vad som beskrivs ovan anses det vara använt. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.


Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du givetvis tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras från köpesumman.
Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och ingen senare än 14 dagar från det datum då vi fick besked om ditt beslut om att utnyttja ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, om du inte har tillhandahållit dokumentation om att du har returnerade det då.

Klagomålsalternativ

Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via klagomålsportalen för Nævnenes Hus
Länk: Complaints Portal for Nævnenes Hus

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsplattform online.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/ consumers/odr /
Om du skickar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress:

.